امروز می خوام کمی از هیئت های مذهبی تو شهرستان خودمون صحبت کنم ولی نه به اون صورتی که همه حرف می زنند .

کمی متنم انتقادی است که به مسئولین شهرستان هم بر می گرده امیدوارم ناراحت نشن و انتقاد پذیر باشند .

اگه به جریان عاشورا نگاه کنیم می بینیم که از حدود 1400 سال پیش این جریان وجود داشته و شیعیان هر قبیله به رسم خودشون برای امام حسین علیه السلام عزاداری می کنند و شهرستان ما هم مستثنی نبوده و نیست و همیشه عزای سالار شهیدان رو گرم نگه می داشتند و این یعنی یک جریان مثبت در این شهرستان .

ولی در شهرستان ما تعداد هیآت طوری است که گاهی می شود گفت اسراف می شود و این موضوع را توضیح خواهم داد .

در قسمت مرکزی شهرستان محله ای بنام دریمی وجود دارد که از چهار طرف و داخل این محله که نگاه کنیم می بینیم حسینیه اشرافی یک هیئت دارند جلوتر بیاییم 150 متر فاصله وجود ندارد که مسجد امام حسین علیه السلام دریمی یک هیئت دیگر بر پا نموده اند ، 100 متر دور نمی شویم که هیئت علی اکبر (که مردم به عنوان هیئت نوذر می شناسند) برپاست ، داخل همان خیابان مسجد ابوالفضل علیه السلام هم هیئت دارد و حدود 100 متر پایین تر مسجد امام حسن مجتبی یک هیئت دیگر بر پاست ، از پشت منطقه دریمی یک هیئت سر میدان شهدای توپخانه یونس زنجیر زنی دارند و حدود 200 متر پایین تر هیئت مسجد امام رضای کارخانه قند است  ! این محدوده را داریم دور میزنیم تا مجدداً برسیم به حسینیه اشرافی، یک هیئت دیگر هم بین مسجد کارخانه قند و حسینیه اشرافی است !!!

محله بالا و پایین هم به همین صورت است !از سه راه کفش ملی شروع می کنیم تا دور بزنیم و مجددا برسیم به همین سه راه ، سر سه راه کفش ملی یک هیئت زنجیر زنی است که با هیئت بعدی 50 متر فاصله ندارند و انتهای دو هیئت با هم فاصله ای ندارد ، از هیئت سر بازار حدود 300 متر که فاصله بگیریم یک هیئت دیگر سر میدان سینما شکل گرفته و در خیابان نحوی هیئت مسجد صاحب الزمان است که چون داخل مسجد سینه زنی می کنند با هیئت نحوی تداخل دارند یعنی هیئت نحوی انتهایش به این مسجد می رسد و 30 متر پایین تر از مسجد میدان دارابی است که سر میدان دارابی هم یک هیئت زنجیر زنی است و 100 متر پایین تر هیئت محله پایین قرار دارد ، هیئت رزمندگان اسلام سر میدان شهدا بود که از زمان فرماندهی سرهنگ صولتی به تعطیلی کشید و این بیشترین فاصله بین دو هیئت است که از میدان شهدا تا سر سه راه کفش ملی هیئتی وجود ندارد!!!

محله ای در ین شهرستان است بنام اردوگاه هر کسی بیاید کوچکی این محله را بوضوح می بیند یک میدان بزرگ ابتدای اردوگاه قرار دارد که هر چهار طرف میدان هیئت است یعنی یک فلکه با 4 هیئت !!!!

حال برسیم سر بحث اسراف که هر هیئت باید باند و اکو و آمپلی فایر جدا گانه داشته باشد که اگر هیئآت کمتر بود هم تعداد باند کمتر می خواست هم آمپلی فایر کمتر ، هر هیئت نزدیک به 1000 الی 2000 لامپ 100 پرمصرف از برق شهری می گیرند که دقیقاً از شب عید غدیر روشن می نمایند و تا شب اول محرم که این 10 شب فاصله عزاداری هم نمی کنند ولی لامپ های هیئت روشن است ، برخی هیئت ها در شهرستان ما طبق های بزرگ مهتابی داند که آنها را هم وسط هیئت روشن می کنند و بعضی هیئت ها دیده شده طبق های مهتابی را وسط خیابان دو سر می چرخانند که خود از انحرافات است و جای بحث دیگریست .

و انتقاد دیگر اینکه همه هیئت ها حسینیه و مسجد دارند ، ولی هر 13 شب را در خیابان ها زنجیر زنی می کنند و همه هیئت ها هم خیابان ها را با چهار پایه های بلند می بندند و اگر شخصی در منزل به علل مختلف دچار حمله قلبی بشود آمبولانس آنقدر معطل می شود که ... خدا نکند این مسائل پیش بیاید ولی ما باید به فکر مردم باشیم ._که نیستیم_ . این قسمتی از شهر بود وگر نه روستای کوچکی مثل فدشکویه 13 هیئت دارد . اگر هیئت ها در شهرستان یکی میشد یا حد اقل هر محله یکی می شد هم نذرهای مردم بابت اسراف هیئت ها هدر نمی رفت. و هم اگر کسی دچار بیماری می شد، می توان به او رسید و هم هیئت ها پر شور میشد و عزای امام حسین گرم تر گرفته می شد و هم اختلافات بین هیئت ها از بین می رفت الان می بینیم که هستند هیئت هایی که فکر می کنند هیئت کناری برای یزید سینه میزند !!! و دشمنی با هم دارند و متاسفانه این مسائل وجود دارد که اگر هیئت ها یکی شود مشکلات حل می شود .

هیئت خواهران هم که در کل شهرستان یکی بیشتر نیست و این باعث تاسف است که کسی در این شهرستان به خواهران بها نمیدهد که بتوانند 4 هیئت در 4 گوشه شهر داشته باشند و خانم ها را از کف  خیابان ها جمع نموده و به هیئت خواهران راهنمایی کنیم . که این خود از انحرافات است که خانم ها به تماشای هیئت های آقایان می ایستند ، و خود جای بحث مفصلی دارد که در این مقال نمی گنجد .

انتقاد دیگر از نحوه برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی است :


بنظر میرسد مصلی به دلیل چادر عزایی که میزنندو کارگاهی که انتهای سالن مصلی زده اند جا برای این همه مادر باردار و کودک که به همراه مادران می آیند ندارد ، امسال شاهد بودیم که داخل شبستان مصلی پر شده بود و یک انتظامات جلو تر از در شبستا نبود که به مردم بگوید جا نیست و کسی به سمت در ها هجوم نیاورد ، همه یک بار به داخل شبستان می آیند و خودشان می بینند که جا نیست و بر می گردند و این خود باعث شلوغیست ، انتظامات ها باید وقتی شبستان پر شد اجازه ورود کسی را به این محوطه ندهند ، حرم امام رضا چکار می کنند که با این همه زائر مشکلی پیش نمی آید؟ اگر مصلی نیرو ندارد خب از ارگان یا نهاد یا هیئت خواهران برای یک روز درخواست نیرو کند!!! همچنین بود که دیدیم امسال در حین سخنرانی که شبستان پر شده و حیاط هم پر شده بود ، تازه چند انتظامات کار انتظاماتی خود را رها کرده و موکت بیرون می کشیدند و از بین جمعیت می بردند که تازه در قسمت های دیگر پهن کنند !!!! یعنی نمی توان پیش بینی کرد که در این مراسم چقدر استقبال می شود؟ بنظر می رسد اگر در یک مکان دیگر مثل استادیوم این مراسم برگزار شود شاید مشکلات کمتر باشد فقط باید فکری بحال تعداد انتظامات شود که انتظامات امسال نمود نداشت .

امیدوارم مسئولی در شهرستان باشد که بتواند این مشکلات را حل نماید .

برچسب ها :
پاسخی به خانم سیمین دانشور
دوشنبه نهم 6 1394 8:55

همنوایی

خانم سیمین دانشور در متنی سعی نموده که به اسلام حمله کند و خود رادر زمره ی روشنفکران امروزی بگذارد! منتهاه آنقدر متنش سبک و فارغ از اندیشه بود که جای تأسف برای ما به جا گذاشت!

قصد نداشتیم که پاسخ این خانم را بیان کنیم! اما وقتی دیدیم که عده ای به این متن به دیده ی مطلب مرجع می نگرند، به زبا ساده ی خودما، جوابی را برای این خانم مهیا کردیم!

بنابراین ابتدا به رسم امانت داری، مطلب خانم دنشور را بیان می کنیمو سپس پاسخ می دهیم:

 ﮔﻔﺖ: ﻭﻗﺘﯽ ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺑﯽ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ!

ﮔﻔﺘﻢ: ﭼﺮﺍ؟؟؟؟؟

ﮔﻔﺖ: ﺩﺧﺘﺮ ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺏ ﺩﺭ ﮐﻮﭼﻪ ﻭ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﺩﺭ ﺩﺭﯾﺎﺳﺖ! ﻣﮕﺮ می شود ﮔﻮﺷﺘﯽ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﺤﺎﻓﻆ ﺩﺭ ﺩﺭﯾﺎ ﺭﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﻠﻌﯿﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﻮﺳﻪ ها را ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ!

ﻫﯿﭻ ﻧﮕﻔﺘﻢ...

ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺗﻔﮑﺮﺵ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺧﻨﺪﯾﺪﻡ.

ﺑﻪ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﯼ ﺗﮑﺮﺍﺭﯼ ... 

ﺑﻪ ﻋﻘﺎﯾﺪ ﻭ ﺗﻮﻫﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﺠﻨﺲ ﻫﺎﯾﺶ ﻣﯽﮐﺮﺩ، ﺧﻨﺪﯾﺪﻡ.

ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﮔﻔﺖ: ﮐﻮﺳﻪ ...!!

ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﯿﮕﻔﺖ: ﺩﺭﻧﺪﻩ...!!

می گفت: ﻭﺣﺸﯽ ...!!

ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺟﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﻣﯽ ﭘﻨﺪﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺩﻩ ﻏﺮیزه ﺧﻮﯾﺶ ﺍﺳﺖ!

ﺟﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﮐﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺗﻔﮑﺮ ﻧﺪﺍﺭﺩ!

ﺟﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻥ ﺩﻭ ﺗﺎﺭ ﻣﻮ، ﺧﻮﯼ ﺩﺭﻧﺪﮔﯿﺶ ﺍﻭﺝ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ!

ﻭ همین شد که ﻣﻦ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻌﻠﻢ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﻣﺘﻨﻔﺮ ﮔﺸﺘﻢ ﮐﻪ دانسته و ندانسته ﻣﻐﺰ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺷﺴﺘﻨﺪ!! 

ﻣﺮﺩ ﻫﺎ ﺭﺍ ﮔﺮﮒ ﻭ ﺯﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻃﻌﻤﻪ ﻧﺎﻣﯿﺪﻧﺪ! 

ﻭ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﮐﺮﺩﯾﻢ! 

ﻓﺎﺭﻍ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﺎ ﺣﯿﻮﺍﻥ ﻧﺒﻮﺩﯾﻢ! ﻓﺎﺭﻍ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻏﺮیزه، ﻓﺮﻣﺎنرواﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩیتمان ﻧﺒﻮﺩ، ﺑﺎﻭﺭ ﮐﺮﺩﯾﻢ! 

ﻭ ﭼﻪ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ ﻭﺍﺭ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺣﺠﺎﺏ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﮔﺮﮔﺎﻧﯽ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﺮﺍﺩﺭ، ﭘﺪﺭ، و ﻫﻤﺴﺮﻣﺎﻥ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ می شدند!! 

ﻭ ﭼﻪ تهمتهایی ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺟﻨﺲ ﻭﺍﺭﺩ کردند ﻭ آﻥ ﺭﺍ ﻋﻔﺖ ﻭ ﺣﺠﺎﺏ ﻧﺎﻣﯿﺪﻧﺪ...!!

و ما باز هم باور کردیم!!!

 "سیمین دانشور"

و اما پاسخ ما:

سرکار خانم روشنفکر
انسان از دو قسمت غریزه و تفکر تشکیل شده است!
قسمت تفکر تا جایی امکان کنترل غریزه را دارد! اما از آن به بعد، غریزه غیرقابل کنترل می شود!
به همین جهت است که اسلام مؤکداً به ازدواج تأکید نموده است!
اما ظاهراً شما یا نمی دانید غریزه چیست یا نمی دانید آناتومی بدن چگونه است!! وگرنه این چنین خود را مضحکه ی اندیشمندان نمی کردی!
شما چه بخواهید و چه نخواهید، قدرت این غریزه برخلاف زنان، در مردان بالاست! و برخلاف نظریه زنان که اصرار دارند مردان را به دو قسمت با غریزه ی حیوانی و با تفکر انسانی تقسیم کنند، به دو قسمت راستگویان و دروغگویان تقسیم می شوند!
راستگویان دسته ای هستند که به مردانگی خود اعتراف دارند و از بیان آن واهمه ندارند! انتظار این دسته آن است که همانطور که خود حجاب اسلامی مرد را با لباسی شایسته رعایت می کنند تا باعث تحریک حس غریزی زن نشوند، زن نیز در برابر او چنین باشد.
اما دسته ی دوم دسته ای است که منکر غریزه ی مردانگی خود می شود! و چه خطرناکند این دسته!!! چرا که در پس انکار دروغین خود، نگاه های مخفیانه ای به زن می اندازند و هر لحظه مترصد سخن گفتن با جنس مخالف است! تا به اصطلاح خود، او را «تور کند»!!!! و چه رقت اگیزند مردانی که مردانگی شان را انکار و از پشت به زن خنجر می زنند!!
راستی اگر غریزه این همه قابل کنترل بود، چرا زن میل به رخ کشیدن زیبایی خود دارد؟!! و آیا تمام این تلاش های نواندیشان مؤنث بخاطر همین موضوع نیست؟!! که راحتی را در کشف حجاب می داند!
پس بدانید که غریزه را تا جایی می شود با تفکر کنترل کرد! همانطور که گرسنگی را!

برچسب ها : سیمین دانشور _ پاسخ به سیمین دانشور _ حجاب
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 541
تعداد نوشته ها : 2
تعداد نظرات : 1
Rss